Saturday, May 16, 2009

Menteri Dedah Amalan Rasuah Anwar

Menteri Luar, Datuk Anifah Aman pada sidang akhbar bersama Setiausaha Negara Amerika Hillary Rodham Clinton di Washington pada Khamis lalu, berkata beliau, secara peribadi telah dipelawa menyertai pembangkang dan ditawarkan jawatan amat tinggi oleh Anwar iaitu sebagai Timbalan Perdana Menteri.

Reaksi Anwar, seperti kebiasaan iaitu mengarah peguam beliau menghantar "surat ugutan" kepada Datuk Anifah untuk menarik balik dakwaan beliau serta meminta maaf dalam tempoh 24 jam berhubung tuduhan tersebut. Dan, Pak Cu jamin, setelah 24 jam yang diberi berlalu, tak dak apa-apa tindakan yang akan beliau ambil, jika Datuk Anifah tidak memohon maaf. Biasa la, kalau dah memang dasar hipokrit. Kalau Anwar betoi-betoi berani, tak payah bagi tempoh 24 jam tu, teruih saman je.

Cerita Anwar bagi rasuah supaya MP BN terutama dari Sabah dan Sarawak melompat parti, bukan cerita baru. Hanya penyokong pembangkang saja yang susah nak percaya. Tapi bila orang dia yang lompat parti, mula la dia dok jaja cerita satu dunia kata orang BN bagi rasuah. Anwar sejak beliau dalam kerajaan lagi memang terkenal dengan budaya rasuah wang dan kedudukan. Hinggakan budaya tersebut bertukar dari kudis menjadi barah yang sukar diubati dalam UMNO dan semakin hampir untuk meragut nyawa UMNO.

La nie, kudis tu dah berjangkit dalam PAS. Kalau penyokong PAS membiar kudis tersebut menular tanpa diubati, PAS juga akan mengalami nasib yang sama dengan UMNO. Anwar umpama pembawa virus AIDS, yang ingin melihat semua orang dijangkiti penyakit tersebut. Kepada beliau Pak Cu cuma nak nasihat satu saja, sentiasalah ingat Allah dan balasan Allah diakhirat kelak. Aminnn

No comments:

Post a Comment