Tuesday, January 5, 2010

Bila Ayat Quran Di Putar Belit Untuk Kepentingan Politik

Pak Cu tetarik dengan kenyataan akhbar oleh PKR. Senang hati saja depa tuduh "...pihak-pihak tertentu mengambil kesempatan untuk menjadikan isu ini sebagai agenda politik untuk menampakkan bahawa merekalah jaguh dalam mempertahankan Islam di negara ini". Bagi Pak Cu, lagi baguih jadi jaguh dalam mempertahankan agama sendiri dari menjadi pelacur dalam menjual maruah agama sendiri. Nampak sangat depa betui-betui mempergunakan agama untuk menarik sokongan bukan islam. Untuk apa? Kalau bukan untuk agenda politik depa. Tambah hina bila depa sanggup menjual ayat-ayat suci Al-Quran dengan begitu murah sekali bagi mencari pengaruh.

Antara ayat-ayat suci yang dijual oleh Al Sheikh Anwar Ibrahim Al Juburi adalah dari surah Az-Zumar (39):38 yang berbunyi “Dan jika kamu tanya mereka (orang kafir) siapakah yang mencipta langit dan bumi? Mereka akan berkata Allah…”. Untuk makluman Pak Sheikh, ayat Al-Quran bukan boleh diterjemah satu-satu macam ketui batu. Kalau la kita boleh "Back To The Future" balik ke zaman keagungan islam, cuba try tanya Abu Jahal dengan Abu Lahab siapakah yang mencipta langit dan bumi? Agak-agak apa gamaknya dia jawap. Dia nak jawap "Allah" ka?

Dalam hal ini Pak Cu bukan nak mempersendakan Islam. Pak Cu cuma nak bagi kesedaran kepada puak kufur (ambik ayat Dr. Harun Din) ni. Puak Jahilliah zaman tu percayakan tuhan. Yang salahnya cuma depa gunakan berhala sebagai perantara. Tapi depa tak percayakan Allah. Bila ayat suci tu sebut "...mereka akan berkata Allah...". "Allah" disini bermaksud tuhan, yakni tuhan puak-puak kafir ni la. Tapi, apa yang kita sebagai umat islam harus faham, dalam islam tuhan hanyalah satu iaitu "Allah". Tak kan dalam Al Quran nak tulih "...mereka akan berkata Yahweh untuk orang yahudi, tuhan bapak untuk orang nasrani, 'Atthi Ajatang Abhutang Akatang Asamkhatang' untuk orang buddha...". Nie belum masuk penganut hindu dan lain-lain. Demi Allah bukan niat Pak Cu nak persendakan ayat Al-Quran.

Jadi Pak Cu nak nasihat la kat depa nie, kalau ya pun nak jadi Perdana Menteri, jangan sampai kita jual ayat Al-Quran dengan begitu murah sekali. Wallahua'lam

No comments:

Post a Comment